onsdag 15. februar 2012

DIY: karnevalskostyme


Fredag er den store karnevalsdagen rundt om i det store land. I vår barnehage hadde vi det idag- kjempekjekt! Jeg er veldig for hjemmelagde kostymer, eller til prinsippet " man tar det man har". Og da kan jo jeg ikke være noe unntak selv:)

 I årets kostyme har egentlig både, mor, far, storesøster og jeg bidratt! En gang for mange år siden, strikket mamma en hvit strikkegenser til pappa. En genser som ikke blir brukt av pappa, kan jeg klippe i, og lage kostyme av. Søsteren har bidratt med nystrikket hodeplagg:)

 
1. Man klipper av armene, og syr inn åpning til armene.
2. Man klipper evnt større hull til hodet, eller lar originalen være som den er.
3. for og få den lengre, festet jeg ermene til hverandre, og i nederste del på genseren. 
4. Man har nå laget en slags buksedress, og man kan velge og beholde lengenden på ermene på bukse"bena", eller klippe av og lage en kortere variant, og la det bli en shorts.
5. Klipp til en passe lengde på halen, og fest den på rumpa!


Søsteren har strikket og heklet lue med ører, og plass til "hestehale". Noen gamle leggvarmere og pulsvarmere- og kostymet er blitt et gjenbruk, og man tar det man haver og blir en SAU!:) 



9 kommentarer:

  1. Stilig ;)
    Var jo søt at den kan brukes til vanlig og den buksedressen da;)

    Tipper det ble en morsom dag til både store og små!
    Gleder meg til vi skal ha karneval i bhgen :)

    SvarSlett
  2. Hihi, så kul sau:)
    Flink og kreativ du er!!

    SvarSlett
  3. Kjempesøt! Du ser jo ut som en ekte fotomodell! *♥*

    SvarSlett
  4. Hoho.. Så artig.. Du er jammen flink! Jeg er egentlig enig med deg når det gjelder kostymer.. :) Hjemmelagede eller man tar hva man har er absolutt å foretrekke, har på en måte sin egen sjarm.. :)
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  5. hihi, vittig:)
    Flink du er!

    Gøy med bilder:)

    klem!

    SvarSlett
  6. Så utrolig festlig! Den vakreste sauen jeg vet om :)

    Ønsker deg en fin torsdagskveld!
    Her er det utpakking og kosing med Nala :)
    klemklem

    SvarSlett
  7. Hotteste sauen jeg har sett!! ;)

    God helg! :)

    SvarSlett
  8. Søteste sauen ever! Herlighet så flink du er da!!!
    Veldig gøy å lage selv. Det eneste jeg har laget noen gang er et trollkostyme av striestoff med fingerheklet hale og belte :)
    Har vært helt fraværende i det siste, har visst mistet motivasjonen helt, men ville titte innom deg og si takk for hyggelig hilsen hos meg.
    Jeg håper jeg finner inspirasjon til å blogge litt igjen, men vi får se. Vil nok titte innom av og til uansett!
    Klem til deg
    Lise

    SvarSlett

TAKK for at du legger igjen noen ord til meg:)

Related Posts with Thumbnails