lørdag 5. februar 2011

min modige...


I kveld er det klart for årsbalut. Hva er balut tenker du... 
Det er jammen ikke rart at du ikke vet!
Balut er en avansert form for yatzi! Spilles i fire omganger og på en omgang må man ha fire sett med hvert av de ulike slagene, firere-femmere-seksere-straight-hus-sjanse og balut(full pott). Man triller, og får både sum og  kanskje poeng ( ettersom hvor høy sum man får). summen avgjør ved hvilket bord du skal sitte ved neste runde, vinnerbord, taperbord etc. og poengsummen etter fire runder bestemmer vinneren.

Dette er et spill min Tante tok med seg hjem fra en av sine mange reiser. Og nå spiller vi det sammen med familie flere ganger i året- Familie som du ellers ikke ser så ofte- tremenninger og mammas, søsken, kusiner og tante. Spesielt og veldig koselig.

Ikveld er det altså årsbalut- og da får alle balutørene ta med seg en gjest hver. Vi spiller balut og spiser god mat med drikke til... også er det Hattefest!

Jeg skal ha på meg min modige hatt- som jeg har laget selv da jeg gikk på kunstfag! Hatten er inspirert av kunstneren Edgar Degas. Ah, jeg lengter litt tilbake til studentlivet altså- være kreativ hele dagen!

HER kan du prøve å spille balut... men det er ikke like kjekt da!
Ønsker deg en fin lørdag, med eller uten terninger!



1 kommentar:

  1. Håper dere får en flott kveld og terningene hjelper deg til topps :)

    Du hadde iallefall vinnerlykke hos meg i kveld, DU var den heldig vinner av min GiveAway :)

    Send meg adressa di du, så kommer det pakke i posten snart ;)

    SvarSlett

TAKK for at du legger igjen noen ord til meg:)

Related Posts with Thumbnails