søndag 25. april 2010

Herlig selskap!


Igår hadde jeg herlige jenter på middag!
Jeg dekket bordet med bruka spisbrikker, og krystallglass... Hvite tøyservietter fra House doctor, og vannglass fra Living. 
Jeg fikk masse skryt for middagen, 
så legger ut oppskriften her!


Kylling på rotpure med appelsinsaus:

1 stk sellerirot
så mange poteter x2 x gjester
0,5 dl fløte
salt og pepper
2 ss smør
Kok opp sellerirot og poteter. stapp sammen med de øvrige ingrediensene. smak til.

Beregn  kylling til antall personer
Stek kyllingfilet  i ca tre minutter på hver side, legg så kyllingen i ildfast form, og settes i ovnen på 200 grader.

1 løk
3 fedd hvitløk
2 ss smør
1 ts estragon
1,5 dl vann
1 hønsebuljong
2 dl appelsinjuice med fruktkjøtt.
1 ss maisenna
finhakk løken og glans det i smøret, tilsett vann og buljong, og kok opp. tilsett appelsinjuice og krydder. Avkjøl, og sil av. Tilsett 1 ss maisenna, og kok opp på nytt.

Serveres med litt grønnsaker til. 


Til dessert laget jeg en sjokoladekake med bringebær og sitron pure.
ingen oppskrift her, da jeg ikke fuglte noen spesiell oppskrift...

Lykke til;)



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du legger igjen noen ord til meg:)

Related Posts with Thumbnails